Sunday, September 5, 2010

TV3 BANYAK BODOH - BANGANG & TAK PUNYA IDEA YG KREATIF LANGSUNG

Tengok sajalah di rancangan prog MELODI - satu siaran berupa rancangan majalah infomasi mengenai dunia artis dan laporan2 berita2 sensasi dalam industri hiburan kita.
Slot hiburan itu kini kononnya ingin melaku suatu perubahan sejak kebelakangan ni (dlm tahun ini juga (2010) kalau tak silap) - iaitu dengan memaparkan dalam pembukaan siri rancangan itu ala-ala seperti babak video clip music video 'Beat It' atau 'Billy Jean' aksi Michael Jackson. Itu pun mencedok idea orang lain ........ mcm tak berkemampuan untuk melahirkan hasil idea ciptaan sendiri ....... BODOH punya stesen tv ....... Harap mengambil mencedok orang lain punya saja ..... yg dia orang boleh pun........ bikin MALU kompeni saja.

Dalam pada tu pulak .... kononnya ada sebatang jalan ...... yg diberi nama ..... di namakan didalam slot Melodi tu ...... kpd 'JALAN MELODI'. Apa ke JADAHnya? nak namakan jalan kepada 'Jalan Melodi' pulak ?????? Apa kena mengena siaran 'Melodi' tu dgn nama 'Jalan Melodi' - siap dgn sign nya sekali - iaitu tanda jalan yg biasa di pacak di jalan2 berkenaan.

Tidak kah terpikiaq ..... terlintas di fikiran pihak 'penerbit' ka ..... pihak yg dok kendalikan rancangan yg dah basi ni seperti memberi syor atau cadangan ...... instead of menggunakan 'jenama jalan' dgn nama 'Jalan Melodi' kepada nama2 yg agak lebih sesuai atau lebih ada kaitan dgn rancangan program hiburan seperti ini ........ bukan juga dicadangkan untuk di namakan 'Lorong Melodi' pulak ..... pun tidak juga 'Presint Melodi' sebagai menggantikan 'Jalan Melodi' tu ...... yg juga tidak mendatangkan apa2

No comments:

Post a Comment